torsdag 5. februar 2009

Pony the pirate



Det viser seg at de leser bloggen min i Akersgata også.Sjekk ut dagbladet engasjerer seg...

For dere som lurer, nei jeg har ikke et snevert syn på nedlastning, jeg var en av de første artistene i verden til å gi ut et album GRATIS (Tilbake til stripa) og til nedlastning i takt med tiden og den teknologiske utviklingen. Men da tok folk dette ennå som noe helt utenkelig og kunne ikke se vitsen helt. Nok om det.

Lars Vaular - La Hat til nedlastning.

Hvis vi skal fortsette vårt skråblikk på internettet som diskusjonsforum så er jo denne artikkelen en varm potet. Legg også merke til at man på Dagbladet kan gi tommel opp hvis man liker innlegget man leser. Litt som Deiligst.no altså.

Jeg har valgt ut to av mine favorittkommentarer som jeg vil dele med dere. Den gode gamle "Rap er ikke musikk" rakk ikke helt til toppen av pallen denne gangen og må nøye seg med en god tredje plass.

"Creds til Lars Vaular for enorm gratis reklame..
For dere som har lyst til å gjøre det samme her er en liten guide:
1. Lag et noe under middels album
2. Få en kompis til å lage en profil på f.eks piratebay
3. Last opp skiva di
4. Skriv så i bloggen din at noen har lasta opp skiva
5. Få noen andre til å poste navn og nr til kompisen din i bloggen
6. Gå inn og legg noen flåsete kommentarer om hvordan du trekker tilbake filen siden artisten har kontaktet deg
7. Kontakt VG eller dagbladet
----Du har nå vunnet et oppslag på en nettavis
Gratulerer!
*For dere som tviler, gjett hvor mye OszyBergen har releasa igjennom tidene.
Ett album, og det heter "Lars Vaular - La Hat" så hvordan kan denne "piraten"(ifølge nettavis terminologi) være så kjent at det kun tok 8 min før noen hadde nr, bilde og navn på han.
Sjekk kildene deres idioter!"



"Dette lukter arrangert LAAAANG vei!
Finn ÈN feil i oszyBergen's avsnitt:
"Jeg gikk lei av at folk nektet å sende meg sanger fra dette albummet.(...)
Jeg klarte ikke å finne dette albummet på nettet noe sted, så jeg bestemte meg for å rippe litt cd'er og så laste det opp slik at dere som har lyst på det slipper å betale."
Ok, om "folk" nektet å sende han låter fra albumet, hvorfor ta seg bryet med å låne/kjøpe/stjele CD'n for så å rippe den og legge den ut slik at den blir tilgjengelig for andre enn deg selv? Hvorfor er det kun dette albumet oszyBergen deler/har delt på thePirateBay?
Nei, jeg tipper Lars Vaular har har mer enn to fingre i ræva på denne saken enn han vil vedkjenne seg."


Artig. På fredag legger jeg ut lydopptak fra sist National Rap Show, der jeg forteller sannheten om Urørt skandalen, og hvilken rolle Christer Falk spilte i den.

20 kommentarer:

Anonym sa...

det er jo noe sant i det, du får jo en god del reklame ut av dette.

Anonym sa...

Ja det er sant at det blir oppslag.

det er vel strengt tatt det eneste DU kan være helt sikker på er sant.

ellers kan sikkert hele skolen til denne "piraten" verifisere dette om nødvendig ;)

Anonym sa...

Ja, du dreit deg godt der, Lars. Etter å ha bløffet hele norge, så håper jeg i hvertfall ingen kjøper/laster ned dritten din.

Anonym sa...

Det er ikke tvil om at du har hatt en finger med i spillet Lars.
Synd du ble tatt på fersken.

Anonym sa...

Hvis du har en finger i spillet - så e det chill det.
Men eg syns argumentrekken til konspirasjonsteoretikerne e litt mangelfull.

Chipzen sa...

"Ja, du dreit deg godt der, Lars. Etter å ha bløffet hele norge, så håper jeg i hvertfall ingen kjøper/laster ned dritten din."

Haha, herreguuud. Jeg tror ikke jeg engang unner min verste fiende å få en artikkel med kommentarmuligheter på db.no. Jaggu kommer de hit også, når de ikke får tømt seg for kvalm der.

Gleder meg til det nye albumet dropper!

Lars Vaular sa...

Hvordan KAN jeg drite meg ut?

Hvis det hadde vært bøff, hadde jeg vært mye smartere enn jeg er.

Men siden historien er sann, er jeg bare heldig og litt smartere enn alle de som skulle tro at jeg har funnet det på.

Uansett, kommentarene har jeg skjult fra "En kjip fyr" bloggen fordi navn, nummer, skole, og bosted hadde blitt postet der av leserene, og jeg ikke vil la en 17 år gammel gutt få identiteten sin klistret ut over Dagbladet.

MEN, hvis dere konspirasjonsteoretikere virkelig vil grave så vet jeg at en annen blogg har bevisene liggende ute, så da får dere bare begynne å google.

Lykke til på veien mot sannheten.

Anonym sa...

Uansett hva folk sier så er det en vinner på dette og det er deg Lars.

Du spiste piraten, Dagbladet spiste storyen, og du kan kose deg med gratis Pr til dessert.

Ganske enkelt genialt.

Bongo sa...

Haha, konspirasjonsteoretikere er triste nok når de babler om Rotschild, Illuminati og 2012, men når de begynne rå anklage en helt vanlig kar fra Bergen som rapper... DA er de trist da.

Anonym sa...

Syns du e flink eg. Drit i ka de andre sier!

Anonym sa...

Siden du skryter av at du har lagt ut et album gratis, hadde det ikke vært en idé å faktisk gi en link til dette albumet?

Shoujo sa...

Alt for mange hatere der ute.
Er jo latterlig at folk faktisk tror at Lars står bak dette her.

Forsett å gjør din ting mann.

Lars Vaular sa...

Sånn nå ligger Tilbake til stripa fra 2005 linken her også til deg som er så lat ;)

Håper du finner noe du liker.

-lars

Anonym sa...

er det mulig.... du må være den "lureste" idioten som går i to sko. kommer du på konsert i nærheten av vestfold skal jeg faen meg sørge for at du blir bottled of stage, med påløpende film på nettet dagen derpå! kun den eneste pr'n du fortjener.
stupid ass wannabe, fake ass little bitch.
ska kjøpe 100 eks a plata di bare for å brenne di.

hilsen fra norges nye westcoast, bitch!

Johanne sa...

aaahh the drama :)
Dette er jo rett og slett god underholdning. Og gratis pr for deg lars. Tipper du har hatt flere hits på bloggen din de to siste dagene enn noengang før.
Og så rett før By:Larm da. Ikke dårlig timet i det hele tatt. Good for you!

Forresten: anonym drittslenging er bare soooo 2008.

kennet sa...

ahh johanne, grow a pair

Johanne sa...

asså....

Lars Vaular sa...

til deg ovenfor:

hvis du kjøper 100 stk så er jeg veldig fornøyd. Da kan du få legge ut albumet.

Men sånn at du vet det, du trenger bare å legge inn 1 eks, ikke alle 100, sparer veldig mye tid på den måten.

Hvorfor er du så sint egentlig?

Anonym sa...

Ska faen være bra stygg for at eg giddar blande meg i nettidioti men. Føkk it.
Bottled of stage og greiar. hahaha. Alle tar stolthet i å være py på nette og greiar. Et par ting eg kom t å tenke på.

bottled of stage, det vil vel være Champagne flaskar, for Vestfold e jo isje nokke ant en en jævla gjeng me hyttar for rike folk fra oslo vest å danke seg i. Den der ete krabbe og vannski og bade sangen e jo faen meg nasjonalsangen dokkars.

Nye vestcoast? kysten dokkars pekar østovar din forbannade løk. D hetar bare vestfold fordi d e vest for Oslo og Oslo e alt dokkar klarar å orientere dokkar ettar.

Folk så brukar uttrykk som fake as lil bitch osv e stort sett adoptivnegre som har brukt litt for mye tid foran smack dvdsene sine.

Bongo sa...

Haha, ja den postgirobygget-låten? "Pappa driter penger", eller hva faen den heter?

Og sjekk, han jævla idioten bare "ooooh, jeg skal legge det ut på nettet!"

DET ER BARE AMERIKANSKE RAPPERE SOM LEGGER UT ALLE SÅNNE FLAUE "FIGHTEVIDEOER" PÅ NETTET, OG FÅKK DE!

Alle dere horer som tror dette er et PR-stunt, VEL, JEG KOMMENTERTE I DEN BLOGGPOSTEN HVOR LARS FJERNET KOMMENTARENE. Jeg så at flere la ut navn og adresse på piraten, og jeg APLAUDERER Lars for å være så moden at han sørger for at en stakkers liten gutt ikke får sine personalia spredd til alle dere jævla nettaviskomentatortryner, for dere burde blitt fratatt stemmerett og en hel del andre borgerettigheter i samme slengen!