mandag 2. mars 2009

Action - Godt og Blandet Mixtape



Action sin nye mixtape Godt & Blandet laster du ned her! Platen inneholder gjesteopptredener fra undertegnede, Vågard, Pete'n, Verk, Black og Helene Aasebø, mens blant andre PeeWee, Møks, Mike Tamba, Aich, Krüger, Jan David og Blunder har bidratt med beats.

Jeg slo av en liten prat med Action.

Hvem er du og hva vil du helst være kjent som? Ærlig talt!

Noen kaller meg Action, noen kaller meg Action Man, noen kaller meg Selim, og noen kaller meg terrorist, men det er mest på spøk. Håper eg! Eg vil helst være kjent som en av norges beste rappere!

Hvor er du i fra, og hva representerer du?

Eg kommer opprinnelig fra Bosnia og Hercegovina, nærmere bestemt en by som heter Doboi. Kom til Norge og Bergen i 93, og bodde på Salhus asylmottak i et år før vi flyttet til Nesttun og der har eg vært siden.

Hva er planen din med Godt & Blandet?

Få folk til å nikke med hodet!

Hvilken plate har du hørt på i dag? Og hva gjorde du mens du hørte på den?

Lee Perry - "Black Board Jungle Dub" og "Revolution Dub" hørte eg på når eg satt på bussen og drømte om bedre vær på vei hjem fra jobb.

Hvem er målgruppen din med denne mixtapen?

De som liker hiphop!

En bok å anbefale?

Paulo Coelho - alkymisten. Særdeles innspirerende.

Hvorfor er du Norges mest undervurderte rapper?

Kanskje fordi folk ikkje har hørt så mye om meg? Eg vetsje.

Hva skal du spise i dag?

Kylling! Ka hadde verden vært uten Kylling?

Hva er yndlingsdyret ditt. Hvorfor?

Kylling pga smaken og løve fordi den e kul og mektig og kongen av jungelen.

Du er jo opprinnelig fra Bosnia, skriver du noen gang rim på morsmålet ditt?

Det har skjedd før, så det er en overhengende fare for at det skjer igjen.

Er det noen rappere fra hjemlandet du kan anbefale?

Kansje ikkje til nordmenn, men Edo Majka og Frenki e tidig på tekstene. Men Tram 11 e mer skilled i flows!

Hvis du ikke var en rapper, hva "yrke" kunne du tenkt deg?

Regissør!

Hvis du får det som du vil i 2009 så....

..så blir musikken min spredt nord, sør, øst og Vest!

5 kommentarer:

Roundup sa...

digg skive!

Anonym sa...

no må det snart komme ny musikk! e albumet veldig far away? dagene har vært grå. Et Lars album hadde lyst de opp

Anonym sa...

11 dager uten nye innlegg på bloggen Lars? Begynner å bli en stund siden :)

Bongo sa...

Oppdateringer, Lars, oppdateringer!

Shoujo sa...

Kan ikke si annet enn at denne mixtapen leverer varene. Dette er god butikk Action, hold det gående mann.