lørdag 23. mai 2009

......mikkken.............teknikken.....


Hmmm.

Så, det hadde seg slik at jeg dummet meg ut på nasjonal radio i går. Rikskringkastingen. Det vil si, jeg oppfattet jo ikke det før skaden var gjort. Saken er, jeg hadde det dødsgøy i går. Var skikkelig god stemning hele dagen. Gjorde mitt første twitterintervju. Det var skikkelig web 2.0 eller hva de kaller det. Sosiale medier er i full effekt.

Men uansett. Senere så begynte jeg å drikke captain morgan. En venn gav meg en flaske til disposisjon. Jeg var på National Rap Show med tommy tee, og vi hadde en fin sending gående, med direkte kommunikasjon med Herkules som var i Bergen og brukte studio til NRK Hordaland. Det var kult, litt som Eurovisjonen liksom. Souldrop var i studio med Herkules og jeg var på Marienlyst med Tommy. Mange fra Bergen på sendeflaten med andre ord. Tommy droppet den nye Jesse Jones/Lars Vaular låten "Først og fremst", og den var fet. Tiden gikk, og Tommy ringte opp Tash fra Alkaholiks, uten at jeg helt fikk det med meg, men det var jo funny i seg selv. Så kom det en kar fra Drøbak, og noen svensker. Rapperene Stor og Pato Pato, samt en grym kamerakille som også rappet fett tungt. Ja for de kom og droppet noen rhymes live på mikrofonen. Jeg gjorde det også, det var fett. Jeg var i sonen.

Trodde jeg.

Da jeg gikk fra NRK var jeg ennå i full effekt, rimelig fornøyd med dagen og livet generelt. Kjæresten min hentet meg og kjørte meg hjem. Det var da jeg fikk beskjeden.

-you know you done fucked up right?
-hæ?

Jeg hadde seriøst ikke fått det med meg. Men så begynte det glimtvis å komme til meg. "mikken............trikken". Famlende improvisering, som en sjøsyk fiolin. Det verste var jo at jeg egentlig bare skulle ta et vers jeg kunne fra før. Men jeg husket det ikke. Jeg husket plutselig at jeg faktisk sa akkurat det til en før jeg gikk inn.

-eg bare tar noe eg kan fra før yo.
-ja det er safe.

Kjæresten min spurte meg om de lo av meg i studio. Haha, jeg tror ikke det, men kanskje de gjorde det etterpå. Jeg hadde uansett ikke fått det med meg. Jeg gikk jo derfra som om jeg hadde droppet en infamøs fristil på 7 minutter igjen. Jeg var høyt oppe. LOOVLØS. Haha. Jeg håper jeg syns det er like morsomt om 5 timer.

Uansett, kan love at jeg husker 97% av tekstene i kveld på Blå. Ta med alle vennene dine og kom tidlig, for Hella Saucy spiller g-funk og lun og varm gangstarap før Lars Vaular m/Band kommer på scenen.

14 kommentarer:

Anonym sa...

ka heter Z-ro sangen du skulle rappe på?

Anonym sa...

Rå freestyle! haha. evig lattarkick på fredagskvelden!

Jojoo sa...

hehe :) Er det noen mulighet for å finne denne sendingen på nett?

Anonym sa...

du finner reprise på p3 sine sider. søk etter NRS

En Daog sa...

Z-Ro med Juvenile & Devin - "The Mule", fra Let the Truth be Told. Hjelpes, Lars.. Det var en thriller, det der.
Skrudde tilfeldigvis på radioen i bilen, midt i liverappinga. Var så amped da han droppet beaten og adresserte den til deg, bare sånn jaaa Lars, hit em with dat muuuule! Men så, da han måtte skifte låt, og du ytret noen fulltankede ord, gikk det opp for meg hva som var i ferd med å skje.. Det var et sånt øyeblikk, det dukket opp skummel filmmusikk i hodet mitt, tenkte bare please la dette gå bra.. Måtte faktisk skru av radioen litt, kjøre ut til sida og rope "neeeeeei, ikke la dette skjeee" i saktefilm da det fløt over. Men det var jo egentlig jævlig morsomt. Han der jævla kapteinen er en kynisk faen og en maktmisbruker. Kan jo ikke nekte ordre heller. Du gikk ned med skuta, det er en edel gjerning. Ikke tenk på det.

Anonym sa...

Fullemann i studio - litt vondt men også veldig morsomt!

Anonym sa...

Fantastisk konsert på Blå igår!

Lars Vaular sa...

Haha Daug, skjønner hva du mener.

Jeg operer innenfor samme sjanger som Ricky Gervais på denne offentlige opptredenen. Er skikkelig fornøyd.

En true gem, så bra at jeg ikke har turt å høre på den ennå.

Å herre.

Anonym sa...

Haha, satan så drita du var blitt når du begynner å rappe!

Lars Vaular sa...

endelig kan eg nevnes i samme setning som bjeffen på utflippstilen

Lars Vaular sa...

Hørte den nå.

FTW FTP

fristilen min EIER!!!!

hahaha

Anonym sa...

Kan jeg få love å spørre om NÅR jeg kan få lov til å høre sangen din med jesse ? ble veldig interesert nå og litt forvirret i samme slengen siden det er en stund siden jeg datt ut av bergensk hip hop til fordel for amerikansk. ellers ville jeg bare si at du er en fantastisk flink rapper og virker som en fin fyr og.

Anonym sa...

co-signer anonym

Lars Vaular sa...

yo anonym!

takk for lattakick melding. no kan du sjekke ut låten på www.myspace.com/tommyteemusic