fredag 7. august 2009

Skyld på Lars Vaular



Barnevakten leser i BA og er litt brydd.

Du skjønner, det er et glimt av en tiss i musikkvideoen til Solbriller På. En tiss ja. Skikkelige pubertale greier. Så har det seg slik at musikkvideoen har blitt vist i sommer på kinoer over landet før hovedfilmene begynner, og en halv million har fått den med seg da de skulle se Harry Potter. Noen foreldre begynner å reagere når det kommer en tiss på skjermen, for noe så menneskelig som et tissglimt kan være veldig skremmende for små barn. La barnevakten forklare:

-Barna kan bli flaue og stille spørsmål om det de har sett, og de voksne kan bli nødt til å gi en forklaring til barna, sier Olsen.

Hmmm. Er det slik at foreldre må forklare barn saker og ting?? Vent. Er ikke det det dere SKAL gjøre? Jeg er full av undring nå. Virkelig. Hvis du tar med deg et barn ned i syvårsalderen på en film mange mener burde hatt 15 års aldersgrense, er du i rett posisjon til å klage på hva som blir vist? Er en film om en gutt som blir trollmann med overnaturlige krefter, mer naturlig og mindre vanskelig å forklare enn et glimt av en del av kroppen vår? Det kan nesten virke som dette er mer flaut for foreldrene enn for barna. Og det kan jeg forstå. Det er av og til flaut å være menneske, både for barn og foreldre. Barn kommer til verden som små spørrende vesen som lurer på ting og utvikler seg gjennom erfaring, og tilegner seg kunnskap ved å stille spørsmål. Når situasjoner som krever spørsmål dukker opp er det foreldrenes forklaringer og svar som farger inntrykket et barn har av saken. Jo mer farlig og unaturlig et tissglimt er for en mor, jo mer farlig og skremmende er det for et barn.

Av personlig erfaring kan jeg si at jeg som barn fikk rare undrende drømmer etter å ha sett en mann og en dame naken ute i skogen, en gang i Lillesand. Jeg fikk derimot mareritt og vansker med å sovne etter å ha sett Dracula.

SKYLD PÅ LARS VAULAR.

eller ka?

15 kommentarer:

Anonym sa...

Javisst!

Anonym sa...

som en blanding av scarface, ian curtis og trond viggo torgersen...

bless!

bedreenndeg sa...

Vakkert!

facebook.com/vagard sa...

Send en link med det her til Barnevakten.no

Sikkert bare skappedoer som jobber der for å ha alibi. E bare skappedoer som bryr seg så mye om ka onger ser på kino, og på internett og sånne ting som Barnevakten bryr seg om...

tendenz sa...

hahahaha

Lars Vaular sa...

hahhahaha.

er det når du blir dømt, eller tatt, eller ihvertfall mistenkt du er ute av skapet vågard?

Lars Vaular sa...

ikke du da, men skappedoene.

Anonym sa...

ka e byttedagen på torgisn 19 august? spiller du klokken tre?

Anonym sa...

tragisk hvor mye oppstyr folk kan lage over så lite mener nå jeg. menmne, de får no bare styre på så lenge ikke du gir deg:D

Digger musikken din noe sykt:D Og har fått med meg at du skal spille på Bar2Be på MIN 21års dag:D 4 september:D kan du ta med de FETE solbrillene dine slik at jeg kan få kjøpe et par?=) Hadde vært en alletiders bursdagspresang:D

Yvonne

Anonym sa...

Jeg skylder på Lars Vaular for at "først og fremst" musikkvideoen ikke er ferdig enda!

Anonym sa...

eg e fra bergen og skylder på vaular for at eg ikke husker hva pastor troy låten der han framviser med sin poesi hvor fett det er i klubben når han sier AHAAAAAA. hjelp ønskes.

jaja sånn kan det gå

Anonym sa...

Ulf Larsen sa, 2 timer og 11 minutter siden:

Litt som Lars Vaular altså.
Mannen fra 5071 er riktinok nektet på et par utesteder i Bergen, nulig har han tatt seg en fjodde og rappet øl på Kiwi men ut over det har jeg hørt at han er en knakande kjekk gutt!

Dette sto på DB.no i kommentar feltet. Hvilke utesteder er du utestengt fra. Fortell så kanskje de plutselig går meget dårlig grunnet fanbasen din og det åpnes noen nye der Lars vaular ikke er bannet. Eller at de skifter navn...

karoline sa...

digger deg og musikken din!!:D

Anonym sa...

Lars, spill inn live-album med bandet ditt! bare sier det! 5071-konserten i dag var legendarisk!

Anonym sa...

så enig, så enig !! :) :)