onsdag 2. september 2009

...og dyret fikk navnet Gangstapop



En pen jente som synger en rapsang.

Melodien er ennå pop og emogangsta, men det er morsomt hvor tydelig dårlig teksten på rapverset blir. Jeg la merke til det på originalen fordi jeg ikke er en stor fan av The Game, men denne pene jenten setter det hele litt på spissen på en fin og utilsiktet måte. Hun digger sikkert teksten og dens blanding av religion, slit og popkulturelle (rapkulturelle?) referanser.

"and now you wonder why kanye wears jesus pieces"

synd hun ikke dro "they asking why? why did john lennon leave the beatles?"


elsker refrenget da.

her er originalen, for de som ikke har hørt den.

7 kommentarer:

Pjallaren sa...

Hæhæ! Kom over den der på narchspiel i natt..
Tidig at an ble postet her i dag.

Natali sa...

Her har du et fint utvalg.
http://rap.about.com/od/toppicks/a/WorstRapLyrics.htm

Personlig likte jeg godt Trina:

"Now you know that I'm the Queen of Miami. All that loud talkin, lyin, save that sh*t for your mammy. Sounds like "blah, blah blah, blah bla blah-blah," I'm like uh-huh (uh-huh) okay (okay), Whassup (whassup) SHUT UP!"

Det ligger på Spotify. Jeg måtte høre det for å tro på det.

Anonym sa...

Tatt ut av konteksten; fins det en "vi kjører seint pt.2" ?

Lars Vaular sa...

natali :

liker trina godt jeg og!
trina er jo i en helt annen kategori enn the game. Jeg liker trina sine tekster fordi de ikke later som om de skal være smarte.
greien med the game er jo at han (ihvertfall i denne sangen) rapper om noe som høres ut som det er viktig for han men bare snakker om beatles og biggie og alt mulig annet. det henger ikke på greip.

men når trina sier at hun er dronningen av miami og er lei av de høylydte kjerringene, så syns jeg at hun har en fin måte å si det på. jeg forventer ikke tradisjonell poesi fra en som heter "Trina da baddest bitch" og er kjent for grisetekster som "even my pussy smell like chanel.

Det jeg mener er. Enkel er ikke ensbetydende med dårlig i min bok.

og nei anonym, det fins ingen vi kjører seint pt 2. Det fins en sang som heter kompis m/ bil. Sikkert noen som oppfatter den som en pt.2

Natali sa...

Neida, enkle tekst er ikke feil - på noen som helst måte. Det jeg mener er at det høres litt ut som hun manglet et par linjer der. Sangen var fin ellers, det er bare det lille der som fikk meg til å stoppe litt opp og heve øyebrynet. hehe.

Åh, 'Let me smell yo dick' er i hvert fall gøy. :)

http://www.muvids.com/5145_video_riskay_smell_yo_dick

om Game: Beatles (og Nirvana) er neppe viktige for han (eller jo, kanskje. hva vet vi). Han kunne umulig ha engasjert seg i Lennon - The Game var ca. ett år gammel da Lennon døde, for ikke å snakke om bandets oppløsning.

Blackalicious derimot, er bare delicious.
http://www.youtube.com/watch?v=50LlJRW7SHw

Nok er nok.

karoliine sa...

tori amos goes public. trina katarina kler nakenheten. vi følger nam i jakten på sexual horrors, neste stopp vamoose. gem. love love.

Catrina sa...

hell no, uhh.. trina u da biatch. rock steady crew. we luv da flava in da nabahOoOd. Eg føler D.