mandag 7. september 2009

Tilfeldige tanker pt. Blueprint 3




* Trenger strengt tatt ikke høre en sang med Kanye West og Jay-Z som heter "Haters" i 2009. Kom over det.

* Det er litt gøy å høre Jay sin mening om andre kjendiser og rappere og slikt. Men egentlig bare et par ganger. Kan ikke han finne noe å skrive om? Et tema?

* Liker beaten på Venus vs Mars. Og her forteller han en historie, noe han er veldig flink til. Men hvorfor rapper han om kjendiser i denne sangen også?

*Heter det blueprint 3 fordi det er helt på det jevne? midt på treet. terningkast tre. blueprint 3?

* Jeg er ikke så stor fan av metaforer som inneholder mac's og apple egentlig. Produktplasseringsrap er ganske kleint. Ihvertfall som virkemiddel i en historie.

* "Jay-Z er poprap for folk som onanerer til champagneflasker" - tjommi

* "long live the worldtrade" .... "lol" eller "rofl" som vågard sier.

* "Rap for Coldplayfans" - tjommi

* Problemet mitt med Alphaville sangen er jo ikke refrenget, for det er jo legendarisk, men beaten. Beaten er dødsens kjedelig. Twista kunne kanskje klart å gjøre den spennende.

* Hva skjer med slappe beats, er det slik at alle de gode samplesene i verden faktisk har blitt brukt opp?

* Jeg er ikke prinsipielt i mot datastemmer, men Jay trenger dem ikke. Kan han ikke få Bilal til å gjøre alt så er det ferdig arbeid?

* Tror Rihanna sangen er en av favorittene mine på platen (!).

* Jeg setter på Raekwon albumet! Det går litt hardere.

2 kommentarer:

Anonym sa...

han ser ut som en black mc serch på bildet..

Hanserud sa...

Jeg syns egentlig det er mye underholdningsverdi i albumet. Et par skips for mye til at det er helt på topp, men absolutt en god del sanger jeg kommer til å fortsette å høre på i lang tid fremover.