fredag 30. oktober 2009

Beanie Sigel disser Jay-Z



OPPDATERT :

Radiointervju med Beans

Beanie Sigel - Im not your average cat (JAY-Z DISS)

Uff. Beanie har endelig bestemt seg for å disse sin tidligere sjef. Og det høres tøft ut.

Beanie var den første jeg elsket i Roc-a-fella. Kanskje fordi han var fra Philly. Og var rå. Han var råere enn Jay-Z. Kanskje ikke like flink å skrive, men han var alltid hakket råere. Roc-a-Fella hadde en sparsom roster på denne tiden forutenom Beanie. Memphis Bleek og Amil var liksom verken fugl eller fisk. Men Beanie var rå. Han var til og med så ekte at han hadde et vers på The Roots platen "Things fall apart". Noe som nesten var oppsiktsvekkende på denne tiden. Dette var før The Roots ble det offisielle hip-hop husbandet.

Jeg hadde en samplertape (ja, en kassett kids) av første albumet hans "The Truth" som jeg hørte i stykker. Det var et kort minutt av hver sang, og sanger som tittelsporet (som var første sangen Kanye West gjorde for ROC) og "What your life like" spolte jeg tilbake gang på gang på gang. Satt på kjøkkenet til mamma når hun var på jobb og jeg kanskje skulle vært på skolen, men hørte på rapmusikk fra kassettspilleren istedenfor.

Selve cd'en har jeg ennå ikke fått kjøpt. Girson hadde kjøpt den ene som Platon hadde tatt inn. Dette var (like) før rapmusikk (i hvertfall i min lille verden) var noe som ble slengt etter deg, publikum hadde et annet forhold til nedlastning, og ja samplere kom på kassett. Beanie var som en vill hund som ble løslatt foran mikrofonen, som man nesten måtte kneble før verset var over for å få han til å passe inn i sangformatet. Han bjeffet i 16 takter og så måtte de få han vekk derfra. Noen sanger tok de bare beaten av mens han fortsatte å rappe a capella. Beanie følgte opp med min favorittskive fra han "The Reason". Den er god. Kjøp den hvis du ikke har den.


Nå ti år etter er Jay-Z et popikon på størrelse (!?) med Elvis, Michael Jackson osv.

Men, Beanie er ennå litt råere på mikken. Noe mange av dere på bloggen kommenterte når BP3 kom ut.

I dissen sier Beans at Jay ringt til politiet da han så Beans i publikummet på en BP3 konsert. Ikke særlig G . Men det er ikke lett å være G, men det er lett å være hoe.

Syns det var rart å våkne opp og se at Beanie Siegel var en trending topic på twitter.

djgetitrite: "Beanie Sigel" HE PUT THE BULLETS IN HIS GUN AIMING RITE AT JAY-Z'S HEAD WOW I GOT NO WORDS FOR THIS ....
less than a minute ago from web




ObeyCanon: yo @JayZNation you sound like a dickeater. Beanie Sigel aint Game, this is not a gimmick
less than a minute ago from web

3 kommentarer:

Anonym sa...

beanie er et beist

facebook.com/vagard sa...

Jeg ELSKER Beanie. Som jeg elsker Tupac, Jan Garbarek eller the Smiths.

Lars Vaular sa...

vågard står frem som jan garbareks elsker.