tirsdag 6. oktober 2009

Stemningsrapport ny plate

Nå har jeg begynt å spille inn låter til neste album. Den kommer en gang neste år. Jeg har ikke noen tittel, og har denne gangen tenkt å lage tittelen etter jeg har laget albumet. Før så har det vært litt andre veien rundt. Denne gangen vil jeg bare lage låter og ikke legge føringer for hvordan platen skal høres ut stilmessig. D'e glede var bakpå og fin, mens denne platen blir mer variert. Responsen er veldig god, gjengen digger greiene og det er jo det viktigste for meg.

Vi har et par arbeidstitler, som er akkurat bare det, arbeidstitler. De er vel mest for å beskrive hva vibb vi er på. Nemlig den "helt om natten, helt om dagen, helt til sammenbruddet ankommer" vibben. Dere må gjerne komme med bedre forslag enn dette her i kommentarfeltet.

"Gro Harlem Globetrotters"

"Victims of rave-o-nomics"

"Midt i verdens fineste py"

"25 - life"

"Alle ugler er fugler men alle fugler er ikke ugler"


Jeg tror kanskje at jeg kommer til å ende opp med en kjedelig ettordstittel.

Men platen ser derimot ikke ut til å bli så kjedelig. I går var jeg og lekte meg hjemme hos Anand, som så klart bidrar stort på produksjonssiden. Han har spilt tangenter dag og natt siden sist vi laget et album, og har blitt dødsflink. I tillegg er han full av nye og gamle melodier som får meg til å tenke. Det er moro å tenke på at vi blir dømt ut i fra et album som kom ut i år, men som for oss er mer enn to år gammelt. Så vi føler at vi har mye nytt å bidra med. Både med tekstene og melodiene. I tillegg til Anand, blir det så klart låter fra andre produsenter, noen gamle kjenninger og noen som er nye i mitt glade selskap. Jeg jobber for å både ha spennende gjester som både overrasker med sitt nærvær og samtidig passer inn i sammenhengen. Jeg er begeistret for hvordan ting er nå, og gleder meg til å jobbe videre.

Et av de nye tilskuddene på produsentsiden er Thomas Eriksen, som jeg har hatt æren av å jobbe med på flere sanger. Det er skikkelig gøy, han er leken og åpen for å gjøre nesten hva som helst musikalsk, og jeg kommer nok til å spille inn flere sanger med han til denne platen. Så han må bildeblogges litt.





skraight up plaquez homey

2 kommentarer:

Cryptography sa...

Vil ha Lars på Soul Theory-beat!

Anonym sa...

Mannen, myten og billedteksten