onsdag 30. desember 2009

lunatic


I natt satt jeg på kontoret til 4, og klippet video. Kristian gav meg et ark med 5 punkter for å klippe i Final Cut Pro, og det var egentlig det jeg trengte. det sies at folk betaler 80 000 på noroff for dette arket. Jeg lagde min første musikkvideo i natt, og den inneholder dansing, fantastiske frisyrer, bilulykker, og kjærlighet. jeg vet, jeg kjenner ikke mine egne grenser.

Da jeg gikk hjem var det tomt i gatene på Nordnes. Men en jente hadde satt opp et teleskop og prøvde å se på månen. Det virket som om dette var noe hun pleide å gjøre, en av hobbyene hennes som hun virkelig koste seg med, for hun var godt kledd og hadde en pose tortillachips stående under beina på stativet. Hun spurte om jeg ville se månen, og jeg tittet inn i teleskopet, men det var dønn mørkt. Hun sa at jeg bare trengte å si i fra når månen kom til syne, mens hun peilet teleskopet inn på månen.

-let etter den hvite store rundingen på himmelen.

jeg prøvde å spøke vekk faktumet at jeg ikke så en dritt. det var bekmørkt og stemningen begynte å bli rar etterhvert som hun ble irritert over at jeg ikke så månen, og jeg ble brydd for jeg prøvde å ikke gjøre det flaut for henne, fordi, seriøst, månen måtte jo være der opp et sted, det kan ikke være så vanskelig å finne den. jeg kunne se den uten teleskopet. jeg løftet hodet og tenkte som min far pleier å tenke. ta av lokket. min far tar alltid lokket av noe før han bruker det. han er maaad smart. så jeg tittet på teleskopet og dro av lokket.

da ble hun nesten forbanna tror jeg.

men det ble lettere å se. etterpå fant hun fram månen og jeg kunne se kraterne. omsider. det var fett. hun var dog litt mer begeistret enn meg. og stod igjen på gaten med tortillachipsen og teleskopet og så sikkert på månen til morgenen snek seg innpå mens jeg tok den kalde veien hjem til sandviken.

7 kommentarer:

Helene sa...

https://www.blogger.com/comment.g?blogID=1765346871891341941&postID=8166076248396421815

vet ikke om du har sitt spørsmålet, tehe! håper på svar ;)

Lars Vaular sa...

hei. jeg tror ikke vi skal til den skolen desverre.

god jul og godt nyttår!

Anonym sa...

80 000 kr for å klippe i final cut? lærte det gratis på vgs jeg. trenger ikke 80 000 for det nei. bare en flink lærer, google og youtube. eller bare en av delene.

gleder meg til å se din nye video.

Jojoo sa...

"let etter den hvite store rundingen på himmelen."
Haha ja det er fort gjort å glemme hva man egentlig ser etter. Fin historie :)

Lars Vaular sa...

anonym :

jeg er ikke helt sikker, men dette var eneste final cut pro vitsen jeg kunne, så jeg dro den :)

jojoo:

takk.

godt nyttår til alle!

Helene sa...

:-( okei da. Jaja, er vel alltids mulighet for å se deg live en annen gang!

Godt nyttår!

Anonym sa...

Lars og alle andre andre.
Sjekk ut denne vidoen. Den setter perspektiv på iallefall hva vi vet om universet.

Et universitet har tatt alt vi vet om universet og animert en reise ut og inn igjen av det vi hittil har sett.. Helt fantastisk

http://www.youtube.com/watch?v=17jymDn0W6U

Hilsen den løse kanon