mandag 7. desember 2009

torsdag



jeg kom på landmark, og drakk eplemost. tok noen bilder sammen med de andre stipendvinnerene. det var en funny stemning, folk var glade men blyge, og mesteparten sa til meg at de følte seg utilpass med å mingle. Jeg snakket med Real Ones, de var kule. De spilte sangen Every dog has its day, og jeg følte den var til meg. For jeg var nok den heldigste der inne akkurat den kvelden.

Thea Hjelmeland spilte på en mandolin og sang og stønnet på en veldig utsvevende og utleverende måte. Det var kult, skikkelig kult. Hun hadde en grønn kjole og et hodeplagg som fikk meg til å tenke på røkelse og tåke. Etterpå spurte Mike henne hvor i afrika hun kom i fra.
Det var en annen dame som leste dikt om fotball, barnearbeid og alt mulig i samme diktet. Det var ihvertfall det Mikal fortalte meg. Og det syns jeg er kult, å snakke om hva ting virkelig betyr. Kvelden var ellers preget av mange forskjellige uttrykk, og mange uttrykk som ble brukt for å beskrive uttrykkene.
Det var gøy, men også en utfordring for alle tjommiene mine. Det kom en hel gjeng. Og få av dem har noengang vært på et sted der det blir serverert fingermat og gratis drikke. Maten var fantastisk. På kanten av fatet var det en plastdings man kunne sette glasset i slik at man kan stå og spise med fatet og glasset på samme hånden.
Det tok ikke lang tid før en av oss sier:

-Faen så idiotisk at det er en eggeholder på fatet når det ikke er noe jævla egg her.

En stipendvinner tok en skarptromme og lot en klinkekule rulle rundt inne i ringen av trommen. Han gjorde mer enn det, og hadde roen men dette er den eneste måten jeg bruker til å forklare det når jeg forteller om det. Jeg stod ved inngangen av lokalet og så alle vennene mine litt bak høyre siden av scenen med ansiktene mot meg og trommemannen på scenen. Ansiktsuttrykkene til guttene i gjengen var identiske og som en forundret blanding av forvirrelse og høflighet som ikke klarte å skjule at de virkelig ikke helt skjønte hva han holdt på med. Senere gikk jeg på scenen bare for å se det akkurat de samme blikkene fra noen andre. Haha. Men folk digget det. Jeg spilte en låt som kommer ut i begynnelsen av 2010. gled dere.

jeg gjør det.

oh yeah, tusen takk til spv for støtten, og gratulerer til de andre stipendvinnerene. 5071 nmg/g-huset for alltid

2 kommentarer:

marie sa...

Franz Ferdinand er bra!

Anonym sa...

videoen er bedre!!