søndag 17. januar 2010

Mostar, 2003 del 5





Del 1
Del 2
Del 3
Del 4

Språkforvirring.

Serdjo er den lille fetteren til Leo.

Guttungen leker med morfaren sin på stuegulvet. De ler og smiler, jager hverandre rundt og leker kitleleken. den lille gutten er morsom og kvikk. Jeg har det nydelig selvom jeg ennå ikke forstår noe av hva som blir sagt. Jeg skjønner hva som skjer da. Jeg kan jo noen banneord. de sier "eg knuller moren din" til alt mulig her nede. Jebem ti mater. Hvis du snakker for mye mens nyhetene er på fjernsynet. Eller kanskje hvis du har glemt å vaske hendene og skitner til sofaen. Eller hvis du bare foreslår noe dumt, eller krangler vennskapelig når du konkurrerer med andre. Som i en lek for eksempel.

De smiler og ler og ruller rundt på teppet. Gutten er ivrig og klarer nesten å komme ut av grepet til morfaren som selv griper etter barnebarnet og er ikke det spøtt mindre ivrig. Såpass ivrig at det plutselig glipper ut av han.

-oooo jebem ti mater!

3 kommentarer:

Anonym sa...

haha! fin historie

Lars Vaular sa...

takk!

Anonym sa...

jebem con pico