lørdag 13. februar 2010

Den Nationale Scene, Grieghallen og Opera

kriminininellhøykulturell

vi ladet litt opp i den nye leiligheten til Vegard, før vi dro til Den Nationale Scene i går. Vegard bor i sjette etasje og har en fet heis. Tok kamera med for første gang på en stund og tok heisportretter av meg sjøl og bandet.






Teateret er et spesielt sted. Vi fikk beskjed om at vi ikke kunne si "lykke til" til folk. Du må si "tvi tvi". Jeg visste ikke om dette, men merket at alle sa "tvi tvi" der etterhvert. Jeg ruslet inn i et kostymerom med ulvedrakter. Jeg var på jakt etter en ulvedrakt. Og de hadde en ganske feit en der. Jeg prøvde å få kontakt med noen på kostymeavdelingen, for jeg bare må ha en sånn der ulvedrakt.
På DNS var det mange som skulle opptre, blant annet disse ungdommene på bildene under. Jeg fikk ikke sett showet deres, for vi satt i garderoben og hørte igjennom hele på en intercom. Da det var vår tur fikk vi beskjed over intercomen fire minutter før vi gikk på scenen. Jeg fikk ikke sett barna opptre, men jeg antar at det er disse som heter Fargespill. Ellers var DNS veldig kult, var stolt over at Bjarte Hjelmeland turte å la meg spille foran Dronningen. Og så var det første gang på en scene som roterer. det var vilt.












Etterpå vi hadde spilt på DNS tok jeg turen bort til Grieghallen og hilste på Jon Iver og resten av Grand Island. De varmet opp for Kaizers, men jeg kom så klart for seint for å se dem. Jeg fikk sett litt av Kaizers, evig godt tak på publikum. En ting jeg lurer på er om de bytter ut oljetønnene etter hver konsert. De slår jo løs på de der, hvor lenge varer en oljetønne slik de holder på egentlig? Og de tar jo opp mye plass på turnebussen også. Har de med seg mange? Aner ikke. Men det var god stemning der. Tok litt bilder av Espen og Jon Iver mens de pakker sammen utstyret.
Etter det stakk jeg på opera.






Girson spilte med Teddy på Soul City på Cafe Opera i går. Ted spilte sin egen remix av Rett opp og ned, som gikk hardt innpå danserene. gøy å se.





5 kommentarer:

オテモヤン sa...

オナニー
逆援助
SEX
フェラチオ
ソープ
逆援助
出張ホスト
手コキ
おっぱい
フェラチオ
中出し
セックス
デリヘル
包茎
逆援
性欲

Anonym sa...

ke e det det går i med lastname nguyen ovenfor då?

Anonym sa...

HAHAHAHAHAHHA! den over tok livet mitt!

Anonym sa...

haha. nam driver og sprer den der hokus pokusen sin her!?!

cunnilingus rice sounds like a mexican dish

Vebjørn sa...

Om det å ikkje kjenne historia bak kvar og ei av oljetønnene til Kaizers plagar deg litt, kan eg vere til hjelp.. Tønnene varer i akkurat ein konsert og tar null plass på turnebussen - dei står på rideren til Jottesen og gjengen.

Tvi tvi på Bylarm i helga, skulle gjerne ha vert der!