fredag 26. mars 2010

tilfeldige tanker pt. business time



Businesstime. det gikk en gründer i meg i natt og vi jobber med flere nye ideer for NMG/G-huset konglomeratet. hvis du stjeler ideene mine så blokker jeg deg på facechaten.

løse tanker og businessideer:


* Kinderegget hevder å ha tre ting. den ene er en overraskelse, men den funker jo bare første gangen, er det da en overraskelse? er det ikke strengt tatt bare to ting i kinderegget? sjokolade og en leke. vår ide er å sette sammen flaxlodd med kinderegg for å tiltrekke et mer voksent og kjøpekraftig publikum. alle liker sjokolade og ekte overraskelser. litt fetere å få en mill enn å få en leke som du ikke kan bygge en gang. #figurerikindereggsuger

*julebrus i usa. Christmas Pop. Du blir kanskje sjokkert, men de har faktisk ikke noen julebrus i usa. usa!?! det er jo julens hjemland, og de har ikke julebrus en gang. de har coca cola. men jeg har prøvd ut flere forskjellige julebruser på to forskjellige amerikanere. begge er lamslått av fascinasjon for den røde leskedrikken. denne er bankers. Christmas Pop. de trenger julestemning borte i usa nå om dagen.

*cokta i norge.

Denne fantastiske leskedrikken som jeg først ble kjent med i Bosnia og Kroatia er en klassiker. Brusen er litt som om Coca Cola møter Dr Pepper, bare at den smaker fantastisk godt. I 2005 hadde jeg en vill drøm om å få agentur på denne brusen i Norge. Selskapet er fra Slovenia, men har et søster/datter (incest) selskap i Sverige, og jeg drev og diskuterte med sverige (som jeg kaller dem) i ukesvis. Jeg skulle ringe dem opp men jeg gjorde det aldri. Kanskje jeg skal gjøre det. Før du gjør det.

6 kommentarer:

Alvilde sa...

flott du ser ut på barnetv :D Alt jeg får med meg...

Lasse og Geir sa...

Hei, Lars! Lasse her! Hørt noe mer om vinylen?

Hilsen Geir!

Anonym sa...

Kjør på, vurderer sterkt å stjele de ideene, særlig den med Julebrus i USA, har du forøvrig smakt Arendals julebrus, best i test!
Hilsen superdama" Stoor fan!

Lars Vaular sa...

alvilde: barnetv, voksentv, jeg er der for tiden. morsomt det. flink han der erik solbakken, og flinke ungene og!

lasse og geir:

du, management sier at vinylbransjen ikke er helt så effektiv som den pleide å være. så jeg vet ikke helt... sier som en nsb ansatt : du det kan jeg ikke svare helt på men, ja snart, ikke ganske snart, men snart.

anonym:

alle ideene er dårlige nok til å være gode, så det er bare å prøve. hvis det ikke funker så... ikke skyld på meg.da er det verden det er noe gale med.

Anonym sa...

Beklager å skuffe deg Lars, men på Landåstorget har vi allerede full distribusjon av Cocta. Anbefaler deg å kjøre hardt på julebrus.

Anonym sa...

mange uavhengige utlengingsjapper har cocta, men ingen har agentur yo!