onsdag 21. april 2010

Lydverket i kveld

Det blir premiere på den allerede omdiskuterte låten på lydverket på nrk1 klokken er 23.15 i kveld. Det er onsdag altså.

Det er mye som kan sies om denne sangen, og jeg sier noe av det i et fint lite intervju på Lydverket. Det ligger en saker rundt om på nettet og i aviser nå, så bare google litt, eller gå i butikken og smuglese. Min mest kortfattete og konsise kommentar til dette er "det er kanskje ikke bare en sang, men det er ennå en sang".

De babler, jeg bobler, og jobber. Musikkvideoen til "Rett opp og ned" er nå klar og får premiere her i morgen tidlig klokken 10.03! Videoen er regissert av Andrew Amorim og produsert av undertegnede med god hjelp fra Eirik Heldal i Synopsis Film. Den er mye drøyere enn Siv Jensen så sjekk den ut!

Timingen min for videoslippet er upåklagelig da jeg fikk følgende youtube melding i går kveld :

Regarding your account: larsvaular

The following video(s) from your account have been disabled for violation of the YouTube Community Guidelines:

* Lars Vaular - "Rett opp og ned" NY VIDEO - (larsvaular)

Your account has received one Community Guidelines warning strike, which will expire in six months. Additional violations may result in the temporary disabling of your ability to post content to YouTube and/or the termination of your account.
Sincerely,

The YouTube Team


Av øvrige nyheter kan jeg nevne at jeg nettopp har gjort en låt for Nasty Kutt sammen med Maskinen, og den er jeg ganske fornøyd med. Til tross for Rett opp og ned har jeg egentlig aldri sjekket Maskinen ut, men jeg er glad for denne låten fordi de er fete, og ikke minst : Da jeg var 15-16 leste jeg den svenske boken "Mikrofonkåt" som forteller om Afasi fra Maskinen, som da var en femten år (#faktasjekk?) gammel rapper som hang ut med Organism 12 og skrev tekster om å ta limstiften over blindeskriften til blinde og sånt. Det syns jeg var fett.

Takk til alle som kom på internasjonalen i går, det var evig fin stemning. Jævla koselig for å være så "kontroversielt" egentlig.

#heltomnattenheltomdagen3.mai

8 kommentarer:

Anonym sa...

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/artikkel.php?artid=10000407

Anonym sa...

Kommer "Helt om natten, helt om dagen" ut 3. mai i butikkene? :D

Anonym sa...

@anonym
ja

Beate Basso sa...

Fremføringen på Lydverket i kveld var kjempebra. Stå på!

Anonym sa...

Beinhard låt. Fint å se at du endelig får oppmerksomhet for en hiphop-låt!

Anonym sa...

http://www1.nrk.no/nett-tv/indeks/21031

Her er framføringen..
Damn..

made me look

Annie sa...

Trenger sårt denne låten som mp3! Når treffer den itunes/platekompaniet? Samtidig som resten av albumet? For lang ventetid.

Lars Vaular sa...

annie : denne låten kommer med 14 andre låter på "helt om natten, helt om dagen" 3.mai !!

basso : takk! jeg roter den litt til på opptaket, albumversjonen er litt bedre ;)

ellers takk for fine ord