onsdag 16. juni 2010

Dogge Doggelito til Bergen

Eh....

Av morsomme overraskelser verdt å nevne, velger jeg å nevne denne, siden den er verdt å nevne :

Dogge Doggelito spiller konsert i Bergen på Silver 13.juli!

Dogge er en gammel traver i det skandinaviske hip-hop spillet, og var kanskje den første som virkelig fanget ørene til skandinavia med morsmålsrap. Det vil si, han er jo egentlig fra Venezuela (selv om mange tror han er fra Chile) og det hører man fort. Når jeg tenker meg om var kanskje det en nøkkelårsak til at Latin Kings ble en suksess.



Snubben trodde han var kooooool... for han hadde en pistol!!!

Dogge rappet mye om rasisme og forholdene i drabantbyen Alby utenfor Stockholm sentrum kan man lese på wikipedia. Det man ikke kan lese er at han også er veldig glad i Oboy. Bare se under.



Han nektet også lenge for å flytte ut av Alby. De andre i gruppen flyttet, men Dogge han ble. Og kjørte rundt i bilen sin. For i følge han selv var han kanskje ikke den beste rapperen i Sverige, men definitivt den beste rapperen i Sverige når det kom til å kjøre bil. Jeg vet ikke om han flyttet, men kanskje jeg kan spørre han i juli.

7 kommentarer:

Malin sa...

LOL

Bente (Animasjon i skolen) sa...

Hei Lars- Får vi låne sangen din?
Jeg heter Bente, og jeg jobber med å lære barn å lage animasjonsfilm under Kortfilmfrstivalen i Grimstad. Barna er fra 10- 12 år, og har veldig, veldig lyst til å animere en video til "Rett opp og ned"
Er det OK? Videoen vil bli vist for foreldre og søsken under Kortfilmfestivalen i Grimstad. Dette er et ikke-kommersielt tiltak, gratis inngang, låta er lovlig kjøpt og jeg kommer ikke til å laste opp på YouTube (Om du ikke synes den bli innmari bra da..)
Så hva tror du? Kjempefint om du får tid til å svare!
Mvh, Bente Aasheim, Animasjon i skolen

5067_4livet sa...

Dårlig dømmekraft å sette 10-12 åringer til å bruke en sang med "alenemødre som selger noen hekto"....

Bruk heller en sang med "can´t make a ho a housewife"



Latino kings!!!

Alle bør sjekke ut Blokk 44 fra umeå!

Kartellen!! Inte så sjukt bra men stenhård..

Bente (Animasjon i skolen) sa...

Det sies ikke i låta hva disse alenemødrene selger noen hekto av, så disse barna lar alenemora selge noen hekto seigmenn! Jeg synes absolutt ikke at jeg utøver dårlig dømmekraft, og min jobb er ikke å hverken stille meg til doms over hva musikere eller barn ønsker å formidle! - Heldigvis har vi rett til å si og mene hva vi vil i dette landet. Og låta er jo utrolig kul!

Lars Vaular sa...

hei bente!

det er helt greit for meg at dere bruker låten, syns det også er fint at du lar dem få sin egen tolkning. det er jo bare ord, og jeg er glad at de kan bety forskjellige ting for forskjellige mennesker :)

Bente (Animasjon i skolen) sa...

Utrolig kult! Takk skal du ha! Om du vil ha filmen, kan du sende meg en adresse på mailadressa mi, så sender jeg den allerede mandag!
beaas_19@hotmail.com
Mvh, Bente

evigpoesi sa...

Man må elske Stockholm. Må.