søndag 1. august 2010

Dette hører jeg på nå

Trondheim.

Skulle egentlig blogge bilder, men så ble macen min stjålet. Og jeg har ikke noe backup. Jeg vet et par av dere er dritglad for dette, fordi da må jeg skrive litt istedenfor. Jeg kunne skrevet mye om hvor kjipt det er å bli bestjålet, eller hvor kjipt det er å være strandet i Mo i rana, å ikke komme seg hjem til Bergen, men måtte overnatte i Trondheim istedenfor, men det er skamkjedelig å si, og skamkjedelig å høre på. Skal heller skrive om noe jeg liker tenker jeg.

Dette hører jeg på nå :

Yelawolf feat. Gucci Mane - Wanna party




: i fjor spilte bodde jeg på rommet ved siden av en rapper som heter B.O.B på quarten. Hyggelig jordnær type, med hodet på rett plass. Mindre enn et år etter var han nummer 1 på billboard. Du skal ikke se bort i fra at det samme skjer med vår venn Yela, som her koser seg med Gucci Mane La Flare (looks like he is 12 months pregnant and he still dont care). Når Gucci kan bli amerikas mest populære rapper, er det ingenting som tilsier at Yelawolf ikke kan det.

Lykke Li - Dance Dance Dance (Buraka Som Sistema RMX)



: Lykke Li er søt, og musikken hennes er.... hyggelig. Dette er en rmx av Buraka Som Sistema, en gruppe vi har danset fælt mye til. Det bør du og. YAH!

Paul Simon - Me and Julio down by the schoolyard



: <3>

Freddie Gibbs - National Anthem



: Freddie Gibbs går hardt. Han er fra Gary, Indiana, en liten by like ved Lake Michigan, bare 25 miles fra sentrum av Chicago. Gibbs er den første rapperen jeg har hørt fra Gary (utenom Michael Jackson og hele Jackson familien dåeh), stedet er mest kjent for sine store jernverk, og faktumet at av deres 102 746 innbyggere er hele 84% av dem afro-amerikanere. Dette er den største konsentrasjonen av slavenes etterkommere i en by i hele USA. Fun fact : Byen er en av de få i USA som bruker "cash based accounting" et system som regel er begrenset til bruk i svært små bedrifter og ikke kommuner og byer med budsjetter som overskrider 80 millioner dollar. På grunn av byens regnskapssystem er det vanskelig å anslå hvor stor gjelden deres virkelig er, men i slutten av 2009, hadde de minst 34 millioner dolalr i gjeld og ubetalte dommer. Fun fact : Den norske rapperen Kleen Cut bodde en kort periode i Gary, kanskje det var der han fikk næring til sin interesse for amerikansk kultur, rap og basketball.

Cody ChesnuTT - When I find time



:

I don't have time for apologies and puppies

I don't have time, better hurry, get to know me

I don't have time to read your mind

What a day it's gonna be for you and me
When I find time to be your shoulder
I don't have time for growing older
And it's so sad, and it's too bad
I only got time to think about the time I don't have




4 kommentarer:

Anonym sa...

Håpar at frastjålte ting dukkar opp! Er imponert over kunnskapen din, kjekt lesestoff på ein grå og regnfull 1.august..sangteksten på slutten var fin og ettertenksom. Håpar alt ordnar seg :)

Gabriel Nepstad sa...

Du skriver bedre og mer gjennomtenkt enn eg skulle trodd.

Kanskje det å gjøre uforventede ting ligger i familien ;)

Anonym sa...

det er jo ikke ille å være strandet på Mo, da ^^ er jo en fin liten by fullt av støv! Hilsen ei som bor der. :)

Anonym sa...

you have all the time in the world. Livet skal nytes til det fulle. Hør LYDIA sangen av Morten Abel, er vel beste sangen han har. Ærlige, irriterende,glade, deprimerende tekster. Sånn er det med musikk, høres feil sang i begynnelsen av dagen, kan dagen bli totalt fucked.

Music is the language to our soul !!